Svininfluensevaccin

Vaccinerade mig för svininfluensan igår. Mår lika bra som alltid. Dock fick vi vänta aslänge, och asmånga tjaffsade som kom försent för att få vaccinet samma dag. Måste bara säga, fyfan va jobbiga svenskar är.
Varenda utländsk person som kom och fick höra "tyvärr är det fullt idag, vi kommer inte hinna vaccinera för det är jättemånga som väntar, det är bättre om ni kommer imorgon", de svarade bara glatt "ah, okej, men då provar jag imorgon då!" och gick, -även- om de hade småbarn, men -varenda- svensk stog och tjaffsade ASLÄNGE om att de borde få gå före alla (som stått och köat i timmar) för att de har småbarn, och de är viktigare än andra, och de har inte tid att komma någon annan dag i hela sina liv, som att det skulle hjälpa.
Fyfan va dryga de var. Fick sepefnatt till slut och dampade till alla de som orkade höra mig.

Tycker assynd om de som jobbar där...

Men, nu är man i alla fall vaccinerad, hoppas bara det inte behövs ett till vaccin, för det var fan det jobbigaste jag vart med om, att sitta och vänta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0