Valkyria

Det var nog en av de starkaste filmer jag sett. Hade glömt vad det handlade om. Sett en gammal variant förrut, men den va ändå jättebra.
De skådespelade galant, kändes som att de var de riktiga personerna, 4.5 av 5 får den av mig.

Min syrra var mindre trevlig att gå på bio med. Hon grät som ett sepe och blev skitarg över att varken jag eller andra visade våra känslor. Jag menar, jag mådde asdåligt och satt helt tyst och var fett påverkad, men jag grät inte.
Jag tyckte att de känslor jag hade, och den respekt jag ville visa de som kämpat, inte skulle visas med tårar.
Jag grät inombords dock, men det var för mycket tankar. Om allt. Går inte att förklara, så jag tänker inte ens försöka. 

Se den, den är värd om ni är intresserad av historia och andra världskriget. Inget för den som bara gillar meningslösa filmer dock, då den handlar om en sann händelse. 
De har t.o.m tagit ord och meningar som de sa på riktigt. Det gjorde det hela så otroligt mycket starkare. 


~*~
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0