tankar...

Kom bara att tänka på en sak. Man avlivar ju djur när de har för ont för att leva? För att de inte ska lida? Varför kan man inte göra samma sak för en människa?
En människa som har så ont så att den inte vill leva längre?
Vad ger oss rätten att döda ett djur som kanske inte vill dö, bara för att "den inte ska lida", men vägra när en människa vill dö för att den har för ont? Och då menar jag inte deprimerade människor, de kan man hjälpa, men en skada eller sjukdom som gör att människan inte kan leva fullt ut, utan bara mår dåligt?
Nu vill jag absolut inte att folk ska tro att jag vill dö, det vill jag inte.
Men jag kan verkligen förstå folk som vill dö pga av smärtan. Av att lida av en kronisk sjukdom, eller födas med ett handikapp och få lida för det resten av livet. Eller hamna i rullstol efter att man varit en framgångsrik idrottare t.ex.?

Jag pallar inte med min smärta alls, och vill inte ens gå ut längre för att det gör så ont. Idag när jag tvättade gjorde varje steg asont och knät vek sig och fel håll och i lite olika vinklar, den hade eget liv och flängde runt som den kände för, ibland i vinklar som jag inte ens tror ska vara fysiskt möjliga.
Nått måste ju vara förstört, men inte en enda jävla läkare bryr sig. 
De blir läkare för att rädda liv, bullshit!
Jag kommer aldrig glömma den läkare som kom in i undersökningsrummet, klämde lite på mitt knä och sa att det inte fanns nått fel på mitt knä. Jag hade väntat fett länge på den tiden jag hade, plus på själva sjukhuset fick jag vänta runt en timme.
För att han skulle peta på mitt knä litegrann utan att göra en ordentlig undersökning och gå.
Jag blev så arg och ledsen och kände mig fett bortkastad och ovärd så det fanns inte. Klart det är nått fel på mitt knä, kan nån bara fatta det? Hitta ett jävla fel eller ge med ett nytt knä eller nått!
Snälla jag ber er!!

Kommentarer
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s ♦

Sv: hehe okej ;P

2009-03-08 @ 21:57:51
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Keedo

Det är samma sak med självmordsbenägna, vem har rätten att stoppa dem? vem har rätten att göra magpump på en OD?

Finns "dödshjälp" i holland om jag inte har fel. Sen finns ju det ett papper man själv skriver på om man inte vill bli hjälpt tillbaka i livet om man är kliniskt död.. Fast det är nästan mer familj som bestämmer om sådana död i sjukhusmiljö.



Djur ignorerar och dödar dem svaga, det är för att rensa bort dem svaga och behålla och föra vidare starkare gener.



The animals law of living, I guess..

2009-03-08 @ 21:59:19
URL: http://keedo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0