Dagens viktiga.

Idag fick jag reda på om komenten som var nära på att mosa Sverige natten till i söndags. Tydligen hade den kommit plötsligt (utan att någon märkt) och vart asnära på att träffa oss. Samma sak har hänt i Ryssland och USA, och lämnat otroligt stora kratrar.
Såg ett program om den i Ryssland för något år sedan, och man hade tydligen sett ljusexplotionen från England. Det hade lyst upp så mycket att det hade blivit lika ljust som på dagen där, mitt i natten/på kvällen.
I vilket fall som helst, den hade plötsligt dykt upp, och de astronomer som hade haft skiftet då hade trott det var slutet.
Det var såå nära att de trodde vi skulle dö allihop. 
Det känns fint.
Tänk om vi var döda nu? 
Det här hade de såklart inte sagt i nyheterna, men sånt får ju forskare veta på universiteten, de behöver ju få reda på sånt till sin forskning och undervisning, och min systers astronomilärare hade berättat det för deras klass.
Det är ju helt förståerligt att de inte säger sånt på TV, folk skulle ha flippat sänder och kaos hade utbrutit.  

Annars så har jag nu prövat Zon-kräm, istället för att knapra ipren, alvedon och panodil och sånt för att kunna sova. Det hjälpte faktiskt! Tog inte bort all smärta, men väldigt mkt! 

Måste bara säga att några klasskamrater är ganska ägda! Än en gång så har ju jag haft "fel", eftersom jag är så korkad och aldrig kan ha rätt. ;) Skulle beställa biljetter till Valkyria på matten idag, och märker att det är på Royal. 
"Men va?! Sen när är Royal SF? De var ju fan konkurrenter till SF förrut?"
En i klassen
"Nej, det har -alltid- vart SF."
jag
"öööh, nej? Det har vart SF och Spegeln som vart en, sen Royal som vart deras konkurrenter. Det måste vart för två, tre år sen de byttes?"
"Nej, du har fel, det har vart så aaaaaslänge"
Många höll med den här klasskamraten.
Heh! 
Royal ägdes av Sandre Metranome, hur det nu än stavas, orkar inte kolla upp, och var konkurrenter till SF. 
För två år sen gick de i konkurs, och då köptes Royal upp av SF. 
Ägda var ni! 
Och sluta säg att jag har fel hela jävla tiden för att ni inte vet! >.< Det händer typ hela tiden, och jag är ganska trött på det. 

Gick och försökte ragga lite sponsorer idag, men alla chefer hade gått hem, så vi skulle komma tillbaka på måndag. x)

Det blev ett ganska långt inlägg idag, men det får vara det. 


~*~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0