R.I.P.

Fick inte de bästa nyheterna idag när jag kom till skolan.
Märkte att det var en tung stämning när jag kom, och en lärare berättade.

En av killarna som tog studenten förra året har dött under helgen.
Den gladaste, friskaste, en kille som jag verkligen hade velat bli kompis med, men inte hann under det året.
Skolans stjärna, de använder hans arbeten som exemplar hela tiden.

Hans hjärta stannade natten till lördagen.

Han var helt frisk, helt jäkla frisk.
Han förtjänade att få leva vidare.
Varför dör alltid de som är bra för det här livet?
De som förgyller andras liv?
"Änglarna" på jorden, om ni vill kalla dem för det?

Jag tänker inte lägga ut något namn på bloggen.
De som kände honom vet antagligen vid det här laget.

Det är inte så kul här nu. Man ser verkligen hur förstörda lärarna är. Både unga och vuxna gråter.
Jag får en knäpp i skallen varje gång jag ser hans bilder vid minnesbordet.
Hans leénde. Glädjen. Studentbilden.

Varför fick han njuta av livet så kort stund?
Han var bara 20.


~*~

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nej vad hemskt! Blev jätteledsen när jag läste det här.. Fyfan. R.I.P!

2009-06-08 @ 17:18:30
URL: http://bbasic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0