Praktikplats

Fick ett samtal från en av Entreprenörsläraren idag, han sa att han hade en kompis som han hade ring på Uppsala Konsert och Kongress, som hade sagt att jag kanske kan få praktisera där, bara jag skickar CV och personligt brev! :D Asnajs!
Palle hade kontaktat henne eftersom vi i mitt UF-företag funderar på att ha en kulturfestival i vår på Musikens Hus, och det skulle vara mkt lättare att få sponsring av MH om jag praktiserat där trodde han, vilket är solklart!
Igår fick jag även med hjälp av Valle's pappa hjälp att kontakta en som jobbar på Evolutions museumet, så om MH tackar nej av någon anledning kanske jag kan få på museumet i alla fall, eftersom jag nu helt plötsligt har kontakter. :)

Känns fint, då kanske jag kan få jobb i framtiden på något av de ställena, eftersom jag älskar och vill jobba med både paleotologa och musik. Skulle vara underbart. :)

Nu ska jag skriva ett CV också, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra, och man måste ju ha intyg från pratiker och sånt, jag har inte det från min praktikplats? :S Det löser sig, får ringa skolan imorgon i värsta fall och fråga, eller maila min lärare ikväll.

Imorgon blir det inflyttningsfest hos Rakel i Salabacke. :) Ska bli trevligt. ^^ Och så ska jag och Linnea ut och ha en photoshoot, får se om det blir några bra bilder som kan komma upp här.
På lördag blir det film i sthlm hos Sam, och Victor kommer med. Honom har jag inte sett sen de åkte till Skåne i början av sommarn, så det ska bli kul.

Haha, för övrigt fick jag höra av min svenskalärare igår att han trodde jag var halvjapan, och att jag har sagt att min pappa är japan, vilket jag verkligen aldrig har gjort. Då sa även bubblan att det var jättemånga på skolan som trodde att jag var det och gick runt och sa det. xD Jag ser ju inte ens ut som att jag är japan? Eller? Iof sa folk det för några år sen också, men jag tycker inte det...

Nej, nu blir det till att skriva lite CV. Ha en najs dag, njut av det bra vädret!

~*~
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Rakel

11 oktober spelar mucc

2008-09-29 @ 08:55:51
URL: http://mickeyx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0