Bilder från Tokyo

Kom på att jag lovat att lägga upp bilder från Japan och sånt, så det får väl bli några. Dock har jag inte tagit så många bra bilder.

 Omotesando Hills
Asnajs ställe! :D Massa fina märkesbutiker (som man såklart inte vågade gå in i och kolla priserna på), och stort! Längst ner fanns det en scen som de höll på att förbereda för en spelning. I taket hade de ljuseffekter så att det såg ut som att man var under vatten.

 Tokyo Metropolitian Government (Shinjuku)
Åkte upp i Tokyo Metropolitian med syrran, Izumi och Asuka. Man kände verkligen lyfttryckskillnaden när man åkte upp.
Blev som när man lyfter med ett flygplan. ;)
Väl däruppe så såg man över hela staden, fast aldrig slutet av den.
Ganska coolt att det är så stort.

 Harajuku
En väldigt intressant gata. :) Fullt med massa olika folk, goda resturanger, crepés, coola butiker och sånt.
Jag gillade det. Fast det kändes lite som ett b-ställe efter att ha vart på Hills, men mysigt ändå. Några av butikerna blev favoriter.

 Shibuya
Favorit-shoppingstället! :D Här fanns de snyggaste kläderna och de coolaste accessoarerna! Vi åkte hit nästan varje dag, så fort vi kände att vi inte hade något att göra. Starbucks blev favoritcafét, och där satt vi och drack mest grönt té-frappechinos och gelé-kaffe! Asgott! De snyggaste killarna befanns sig i Shibuya med. Och här fanns NHK, stället där de spelade in nästan alla våra favoritdraman!

 KAT-TUN (Tokyo Dome)
Vi var också och såg våra favoritkillar! :) Trodde -aldrig- att jag skulle få det eftersom de typ bara spelar i japan. Det var den häftigaste konserten jag vart på, men det kändes så overkligt, som på film. Det vara bara skumt att se sånt man kollat på datorn live liksom. Inte som mucc och sånt, för här var det teater, publiksnack, åka runt i publiken, musik, dans, show... you name it! Det var jättekul! Synd att man inte förstod allt de sa. Det var många andra med också, t.ex A.B.C, Kiss-my-feet-2, en från KinKi Kids, Koyama och Masuda från NEWS och ett till band tror jag. Helballt!

 Asakusa
Man kan ju inte vara i Japan och skippa att gå till ett tempel, eller hur? Hur som helst älskar jag tempel, hela den kulturan har jag gillat sen jag var jätteliten. Och att få se det irl... det var mäktigt. Synd bara att det var så mycket turister, men vi gick till några mindre där det inte fanns några, det kändes sjukt kulturellt.

 Ginza
Ginza, Tokyo's företagsområde. Det märktes. Här såg man många rika gummor och gubbar! Allt var ganska dyrt, men det fanns sjukt snygga smycken om inte annat (i den affären vi gick in i). Senare gick vi till ett lyxcafé och köpte varsin bakelse som vi delade på, ashäftiga. Färsk frukt i en pyramif och grejer, sånt har jag inte sett här.   

 Imperial Palace
Ännu ett ställe som är lite mer traditionellt. Man fick inte gå in och kolla, vilket jag hade vart inställd på, men det lilla mam såg var assnyggt iaf. Just den här bilden blev jag helt kär i, för sånt här älskar jag. Jag har hela mitt liv velat bo på ett sånt här ställe.

 Tokyo Tower
Upp i det höga tornet var vi med! :) Där kunde man se Mt. Fuji om vädret tillät, men det var för mycket smog när vi var där. :P Man kunde också stå på några glasplattor och kolla ner, och det kändes som att man skulle falla. :) läskigt var det. ^^

 Keio University
Vi gick ock kollade på Keio (Universitetet jag kaanske vill göra utbyte med). De hade ett jäättefint campus, fattar inte varför Uppsala inte kan satsa lite mer på sånt. De hade ett jättefint bibliotek också. Kär blev jag.

 Matsudo
Vi blev hembjudna till Isumis familjevänner, ett gammal par som var JÄTTEsöta! Vi fick mat och grejer, jättegott. Och så satt vi och kollade lite på OS och en serie som heter Koizora. :)

Hm, det finns inte så mycket mer att säga. Visst, har ju massa bilder från platserna jag var på, men det är inte så intressant.
Här kommer lite random bilder bara:
 I Japan odlar man fyrkantiga vattenmeloner!

 Maten var alltid lika god! :D

 Statyer som man gav gåvor till och bad sina önskningar till.

 Vi åt Kiwi och Avokado- Gélato! :D Rågott! Smakade precis som själva frukten och grönsaken! 
 

Nej, nu har jag typ inget mer att visa, skulle bara fylla ut asmkt. ^_^ Ni får nöja er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0