Ensamheten

Idag märkte jag verklin av hur sjukt stressad och dåligt jag mått på senaste.

Skulle in till stan för att träffa en f.d skolkamrat på stan för en underskrift, och sen träffa rakel på hennes skola för att bli fotad, men lektionen blev inställd. Kul för mig som dragit med gitarren som väger flera kilo. Menmen. Hade bara en biljett kvar och åkte hem på den, inte så kul att promenera 5-6 km med den sen liksom.

Väl hemma så var jag ensam, och kände verkligen hur jäkla skönt det var. Jag blev jätteavslappnad. Kan aldrig slappna av riktigt när nån är hemma, är alltid lika spänd, men nu hann jag ta det lungt liksom. Lagade lite mat som jag åt, satte mig vid TV:n och kollade på en musikal som jag velat se hela av länge, helt sj, gjorde en kopp kaffe och satte mig ute på altanen och lyssnade på musik, bara tog det lungt helt enkelt.
Det var så sjukt skönt. Jag önskar det bara kunde vara så hela tiden. Att jag bodde själv i ett stort ställe.
Jag vet inte om det är många som tänker "men det där kan du ju göra när som helst, vad är det som är så speciellt med det?", men det kan jag verkligen inte. Jag sitter inne på mitt rum heloa tiden när folk är hemma. Jag klarar verkligen inte av att vara i samma rum som nån annan familjemedlem. 
Hur sällan jag gör det här? Jadu, det var första gången i mitt liv. När min syrra ringde för att kolla vart jag var och jag sa att jag satt på altanen, svarade hon "va?! Altanen? Va läskigt....". Så va det med det. Läskigt var det. Nu vet du hur ovanligt det är. 
I vilket fall så var det asskönt, och jag kommer göra det igen om jag får tillfället. Grejen är ju bara att jag oftast tänker på saker jag vill göra medans de andra är borta, men vet inte när de kommer hem, så då segar jag jättemycket med att komma igång. Sen när jag väl gör nånting, så brukar det oftast sluta med att familjen kommer hem efter några minuter. 
That sucks.

Jag köpte också ringar till örat idag, till de i brosket, och hoppas på att de ska läka bättre nu. Har fått fett med lust att ta fler hål också, måste hitta nån som kan ta hål.

Måste börja gymma igen, bygga upp lite muskler så att jag kan göra vissa danssteg bättre. Hoppas jag kan övertala pappa eller få tag i epngar på annat sätt. Behövs verkligen. 

Aja, hade en allmän emo-dag idag igen, då jag tydligen knappt tillhör den här familjen och sånt. :P kul kul.

Fika med Sofia på söndag och fika+japanska med Rakel på tisdag. Hoppas jag har råd bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0