Saknar håret

Gud vad jag saknar min frisyr där! Och färgerna! Men icke, jag ska spara till långt till studenten! Är lagom irriterad på att det blev så kort sist jag klippte mig, nu måste jag spara ut allt jag hade sparat igen. :P Jobbigt.

Sitter i skolan just nu, och jobbar med ett svenska arbete. Ganska intressant faktiskt, har lärt mig en massa om det svenska språket som jag inte visste om innan. T.ex. visste ni att 'tjej' inte kommer från svenskan egentligen? Det kommer från Romani (zigenarspråket). Hade jag ingen aning om. Och har lärt mig lite historia om Stockholmskan. Kul är det. Snart ska jag ner på stan och köpa dansbiljetter till familjen, lärare sa att det var okej att jag kom sent till lektionen.

~*~
Tjingeling


image5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0