Äventyrstisdag

Idag var en jävligt rolig och händelsefylld dag. ^^

Började med att jag verkligen inte pallade åka in till stan på gympan, eftersom jag egentligen inte hade råd att åka buss, men gjorde det iaf.

På gympan hade vi handikappsidrott, och fick pröva på att skjuta med pilbåge (vilket var svårt men askul) och rullstolsinnebandy+rugby! :D
Askul att åka rullstol, de va fett lätthanterliga, idrottsstolarna.

Efter det stressar vi till skolan och slänger i oss mat, eftersom vi skulle till UKK på möte om UF.

Påväg till bussen får jag ett sms av Patric där han säger att vi måste skjuta upp mötet till halv två, vilket var lungt för då kunde vi dra till Darkwell och ändra på Sofies piercingtid.

Sen drog vi runt på stan och visste inte riktigt vad vi skulle göra. Jag slänger ur mig "synd att jag inte har pengar, annars skulle vi kunna gå och fika", eftersom det var 40 min kvar tills mötet, och Sofie säger "men jag har ju pengar". Efter lite motargumentationer (alla som känner mig vet hur jävla svårt jag har för att bli bjuden på saker), så säger jag
"okej, men då kan vi gå till Waynes, för jag vill ha hallonmocha, och så måste du låta mig bjuda en annangång."

Sagt och gjort, vi drar dit, och sätter oss och väntar på kaffet. När jag hämtar det och går tillbaka till bordet går jag förbi ett större sällskap. Sofie viskar "Men Nika, ser du inte vem det är?"
Jag vänder mig om, och vem står inte där?
Jo, Kronprinssesan Victoria,

Chock.

Vi blev fett chockade, vad gjorde hon där liksom? xD I vilket fall så börjar bi prata om att våga gå fram och fråga om vi får ta kort, och jag ber Sofie fråga vakterna om man får göra det (för har hört att man inte alltid får ta kort med de i kungafamiljen), och de sa "Fråga henne. ;)".
Vi gick fram, och så fort jag fick ögonkontakt så frågade jag, kunde ju liksom inte låta chansen gå oss förbi. ;) Det fick vi iallafall, ocvh efter vi gjorde det så skulle ju såklart hela stället ta med henne. xD Tyckte lite synd om henne, Sorry Victoria. ;)

Aja, askul dag iallafall. ^^
Förrutom vårat UF-möte som än en gång resulterade i att våran idé kraschade. Är så opepp så det inte finns, men vad gör man, vi måste ju fixa en grej för att ens få betyg det här året....

Ganska häftigt var det att få träffa prinsessan, har alltid velat träffa nån i kungafamiljen. ^_^

~*~
Tjingelingpling


Kommentarer
Postat av: Rakel

aaw. 8D nika <3

2008-12-03 @ 18:02:58
URL: http://scatcat.blogg.se/
Postat av: Linnea

hihihi :D mja, man får iallafall inte be om deras autografer........ ja, vi försökte i det där brevet jag pratade om.

2008-12-03 @ 22:21:13
URL: http://monsieurfrais.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0