Fira födelsedagsbarnet.

Eller ja, hon fyller ju egentligen imorgon. :) Grattis i förskott Sofia! En av mina äldsta kompisar. Ut och fika ska vi, får se vart det blir. ^^

Filmkvällen igår hos Valle var bäst. <3 Hade askul med henne som vanligt, och serien börjar bli asbra! :D Det var den iof innan med, men det händer så mycket så jag exploderar av att inte kunna se fortsättningen förrän på tisdag. xD

Jag har kommit på varför jag nästan gett upp bandskapandet. Jag har prövat med så många olika personer, men det funkar bara inte. Jag har en vision om hur mitt band ska se ut, och det finns bara en som jag skulle vilja ha som sångare. Vilka jag än har föreställt mig som bandmedlemmar så har det alltid vart samma sångare. Rakel. Hon är den enda jag skulle vilja ha ett band med, på riktigt, och hon är upptagen. Vad gör man?

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill verkligen hålla på med musiken, men jag vill bli paleontolog som tusan med. Kommer inte ha tid med båda. Varför kan man inte bara få göra allt man vill i livet, när det ändå ska va så jäkla kort?
Båda grejerna är det jag vill göra i det här livet.
Gitarrist i ett band, eller sjunga i ett band, eller solo eller duo. Kanske i en grupp? Sjunga vill jag göra i vilket fall. Tyvärr bli min röst bara sämre och sämre eftersom jag inte tränar. Jag orkar inte träna extremt på gitarren längre heller, eftersom jag inte känner att jag kommer komma någonstanns ändå, och då hamnar jag i en ond cirkel som gör att jag inte blir bättre heller, och inte kommer komma nånstanns med den.
Leta efter fossiler, hitta nya arter, ett helt skelett, få reda på mer om hur dinosaurier levde och dog. Jag vill göra båda, det har vart min dröm sen jag var liten.

Jag känner mig så kluven. Jag vill göra så mycket här i livet, men det känns som att jag inte hinner. Det känns som att det tar slut imorgon, och jag kommer inte ha gjort hälften av det jag vill. Lära mig massa språk flytande, åka runt i världen, göra massa saker, lära känna folk.... Göra så att mitt namn blir stort i världen. Jag vill att folk ska komma ihåg mig. Samtidigt känns det som att den tiden inte kommer komma, eftersom vi förstör jorden så snabbt. Jag tror nästan att jorden kommer gå under under våran livstid, om vi fortsätter i samma takt.

Det känns fint.

~*~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0